Nuffnang ads

Wednesday, November 13, 2013

Keluar darah

Macam biasa aku hari-hari balik kerja tung tang kat dapur. Lepas masak sap soi teus ajak keluarga makan. Masuk waktu Mahgrib pun baru nak sudah makan, suapkan anak-anak.

Usai makan, pesan dekat Hariz solat nak. Berhentilah main dulu. Lepas solat, belajar Iqra' sikit sambung lah main.

Masuk kali ketiga aku pesan suara dah nyaring sikit baru lah dia menjawab.
" Hariz keluar darah lah mama."
Aku yang kebetulan tengah basuh tangan gelak besar.
"Mama dah boleh solat belum? Keluar darah lagi tak?"
Aku yang belum habis gelak terkedu dengan soalan dia tu.
Oit, awak tu lelaki la nak. Mana ada keluar darah cam mama melainkan kalau awak buasir kronik.

Ada je alasan. Karang mama keluarkan senjata terakhir nanti baru tau.

1 comment:

Cik Eka said...

Hahaha kelakar lah Hariz. Keluar darah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...