Nuffnang ads

Thursday, May 17, 2012

Ungu Violet #2

Dapat tiket dia hulur satu pada aku.
"Jom."
"Ke mana?" Aku tanya.
" Heaven..." Dia pandang aku senyum. Ilusi lesung pipit belah pipi kanan jelas kelihatan. I am melted.

Tiba train, hari Sabtu tambah-tambah tengah hari padat dengan migrants dan tak kurang juga budak-budak IPT yang mencari keseronokan.
Dia tarik aku rapat dengannya sambil tangan kanannya yang sasa memegang tiang.
Bau Dunhill Red menusuk hidung. Nice. Macho.

Fikir balik, berbeza betul aku dengan dia. Aku hanyalah gadis comot yang tangkap muat je bab penampilan. Perfumes pun mana aku ada. Yang ada hanyalah bedak dengan bau apicot yang aku guna sejak kecil sebab mak aku jadi dealer Nutrimetics. Bukan tak berniat nak berperfume bagai tapi tengok harga...aku student maaa....Scholar yang aku dapat pun cukup untuk makan dan tampung yuran semester akan datang. Itupun sebulan mak aku bank in tak banyak. Adik-adik sekolah lagi. Ingat lagi masa sekolah dulu Hari Sabtu lepas prep masa tingkatan 3, dia tunggu kat luar kelas aku bagi duit makan. Walaupun RM2 dan duit mak ayah dia, aku rasa bahagia juga. Pernah satu masa aku tiba-tiba dapat satu kotak KFC masa aku tengah lepak dalam bilik persediaan di asrama. Kawan perempuan satu kelas dia yang tolong pass pada aku. Tersipu-sipu aku. Makan pun sorang-sorang sorok-sorok. Taknak share.

Masa tu, dia betul-betul sayangkan aku. Cinta monyet kan? Tapi bagi aku it's pure. Hahaha.
Katanya, love at first sight masa aku tiba-tiba masuk bilik seni masa turn kelas dia tengah belajar. Masa tingkatan 1 tu. Lepas tu dia selalu usha-usha aku masa aku nak ke ladies. Sebab dia duduk tepi pintu. Masa tu fokus aku hanya belajar. Budak baik kononnya.

Berbalik kepada cerita dalam train. We don't talk much. Aku pandang dia, dia senyum, aku pun senyum gak.
Tangan kiri dia genggam kuat tangan aku. Lagu Beatles I Wanna Hold Your Hand terbayang-bayang. Hari tu adalah kali pertama selama aku kenal dia sejak di bangku sekolah tu dia pegang tangan aku. Epik tak? Dulu aku sekolah agama. Dia pun sama. Pernah sekali keluar pun lepas PMR kalau tak silap aku. Itupun ramai-ramai. Nak elak terpegang tangan dia bawa komik. Dia pegang satu hujung tu aku pegang satu hujung lagi. Kelakar betul. Bahu dia rapat je aku tolak balik dengan bahu aku. Merajuk-rajuk dia.

What's an old memoria....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...