Nuffnang ads

Saturday, December 20, 2014

Pappa Roti

Sejak beberapa bulan ni asal pergi Aeon, S2 sibuk la laki dan anak aku nak beli roti ni. Roti ni dah lama kot wujud. Aku start makan masa sem kedua kat U. Diperkenalkan oleh ehem ehem...ex boyfriend masa kat KLCC. Mampus kalau mak aku baca ni. Suruh pergi belajar lain keje nye. Rasa kopi. Aku tak ingat rasanya dulu mula-mula harga dia dalam RM1.50 kot satu. Sekarang dah RM3.20. Beza tahun dalam lebih kurang 11 tahun. Huhuhu. Kenaikan harga RM1.70. Tu belum GST implement.
Ni bukan nak cerita pasal GST walaupun sekarang tengah galak the govt nak promo gila-gila GST walaupun aku sedar sebagai seorang 'hamba rakyat' aku juga patutnya memain peranan untuk menerangkan hal GST kepada rakyat walau pada hakikatnya I don't care a shit. Bukanlah aku tak kisah tapi merusuh dalam senyap je aku mampu. Mengeluh masa berak sambil mengira pertambahan kos belanja aku sekeluarga yang makin bertambah dengan pertambahan ahli.

Bertambah ahli baru bererti tambahnya kos sara harian dia, bulanan dia, penjagaan kesihatan doa, simpanan pendidikan, emrgency fund dia. Kesimpulannya, hasrat nak beli rumah mungkin terpaksa ditunda 2-3 tahun lagi.

Aku sebenarnya nak cite pasal roti tapi dah ke laut.
Roti ni sedap dimakan panas-panas. Makan sambil minum hot choc.
Baru kick.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...