Nuffnang ads

Monday, January 16, 2012

EDD : Expected due date

Aku dalam kekeliruan sekarang ni.
Due date aku kalau ikut period cycle adalah 27/6 ini.
Tapi haritu scan @16 weeks (sepatutnya la), doktor kata baby still kecik lg.
And perut still lay flat when I lay down. Cuma bila bangun je perut nampak buncit. Heh!

So doc bagi tarikh baru which tak confirm lagi sebab on 25th ni aku kena pi scan balik.
It's on 2/8. Bulan pose beb. Masak nak mengganti.
Mungkinkah sebab aku tak lalu nak makan so baby adalah kecik?
Masa Hariz dulu untuk 5 bulan pertama berat aku adalah static. And d tummy still flat. Tak flat manela kalau berat asal sebelum pregnant dah sedia berat, kan.
Sebab kulit perut(atau lemak?) tebal, aku agak sukar nak rasa ketulan tu.
Dok la menelek perut aku ni kot2 rasa ada ketul pape ke....takdok laie.

Sebenarnya aku agak risau tentang kesihatan anak dalam kandungan aku ni.
Sedaya upaya aku cuba taknak dehydrate sebab kali ni sickness aku agak teruk.
Pergerakan aku juga rasenya baik sikit je daripada sloth.
Sebab aku mampu pergi kerja lagi. Itupun nak mencari/beli barang pun adalah malas. Baik aku terbaring kat sofa lagi baik.

Dan segala macam ubat aku macam ngelat nak makan. Itu yang buat aku rasa bersalah pada baby ni.
Please wish me well and good health.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...