Nuffnang ads

Monday, April 30, 2012

Post Bersih 3.0

Aku seperti yang diterjemahkan oleh seorang rakan sekerjaku seorang yang kurang bersimpati, kurang cakna dengan perihal sekeliling aku...
Mungkin ya...kalau tak melibatkan diri aku..
Mungkin tidak...bila ia melibatkan aku dan keluarga aku...

Even though my husband decided to join the authorities ( to provide me and my family food, shelter, money and etc..) but that doesn't mean he agrees with the current situation. We just want to live in a peaceful country. No war...no fight...just for the future of our kids.

We can't blame both parties. Kerana nila setitik habis rosak susu sebelanga...kerana sikap segelintir individu, habis porak peranda satu negara.

Kalau ikut rasa tak puas hati, demdam...there will +-29 juta rasa yang kurang elok tu.
Some of us mesti ada rasa tak puas hati...
Tak puas hati dengan parents.
Marah dengan siblings.
Panas hati dengan anak.
Geram dengan cikgu.
Meluat dengan bos.
Fed up dapat saman.
Nak atasinya? Marah? Pukul? Belasah? Musnahkan harta benda orang terbabit?
We got brains and feelings.Then use them wisely.

As far as I concerned, Bersih is demanding a clean election process.
Biar aku tanya korang satu benda...
Pihak berkuasa or yang kita gelarkan anjing-anjing kerajaan ni tak mengundi ke?
Korang rasa mana-mana yang serve for the government ni tiada hak ke nak pilihanraya yang adil?

Because we work hard for the money and thus make us blind to determine the goods and bad.
Let us unite for a better future.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...