Nuffnang ads

Wednesday, April 17, 2013

PRU13

Kali ni adalah kali kedua aku mengundi. Kali pertama tahun 2008. Aku mengundi di parlimen Rembau. Den kan waghieh. Dun Chembong. Walaupun tak duduk situ tapi aku malas nak pergi tukar alamat. Alang-alang balik mengundi singgah rumah mak pak aku nanti.

Bagi sesiapa yang mengundi untuk kali pertama diucapkan selamat mengundi. Buat pilihan yang dirasakan wajar dan sesuai untuk mewakili korang dan keluarga untuk lima tahun akan datang.

Bagi yang tak daftar mengundi korang tu, jangan banyak bunyi sebab itu pilihan korang taknak mengundi dan memberi hak kepada pengundi-pengundi lain untuk memilih siapa yang menjadi wakil mereka. Korang sebenarnya tiada hak nak mempertikaikan apa yang kurang apa yang lebih untuk sekurang-kurangnya 5 tahun akan datang.

Undi adalah rahsia. Aku biarlah nampak macam lalang. Pendirian aku biarlah aku luah dalam kertas undi nanti.

Dari beri putih('x')

8 comments:

Cik Eka said...

hehehe

tak sabo nak ngudi.. kihkih

Cik Puan Fadli said...

den polling kali ke-3...blk kg halaman den kek sg petani nun...selamat mengundi yo..

Xana Razak said...

bestnye mengundi jauh ek. kampung den sepelaung yo. huk huk. tak sompek nak paneh punggong. hehe

Cik Puan Fadli said...

den org kodah haaa...tp mrempat kek putrajayo dah 13 tahun...carik rejeki...somi den org palong, tapi jadi pemerhati jo...x ponah mengundi...haipp!!..x btanggungjawab langsong!

Cik Eka said...

hai omak. dah poie ke blog bakal kak ipar den ni.. hahahaha

luaskan pemandanganmu seperti naik kapal terbang.. sejajar dengan DCA.. hahaha

Xana Razak said...

hik hik...
pemerhati bertauliah ke tak tu..hehe
samo la kito..kojo kek putajaya, dok kek klia, kampong yo kek ghombau..ofis kek ujong dunio tu eh..hehe..
hai adik ipar

Cik Puan Fadli said...

owhhh...future SIL eka ko...mihmih...salam konai...den ckp nogori bteraboq!..kodah+kelate+nogori...ekau ado?..hahaha..

Cik Eka said...

hadoooooooooooooo...
kite perak + negeri.

Mak adoo?

piji buat2 faham jela kalau dah berterabo cakap perak ngan dia. hahahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...