Nuffnang ads

Wednesday, October 2, 2013

Fobia

Link

Rasa-rasanya semua orang ada fobia masing-masing
Macam aku.

Aku fobia gelap. Bilik tidur lampu tidur sentiasa terpasang malamnya. Kalau malamnya suami aku takde rumah even anak-anak aku ada pun rumah aku terang benderang. Kenapa? Entah..momokan zaman sekolah kot.

Lagi satu aku fobia dengan orang ramai. Aku tak suka berdepan dengan orang ramai baik buat presentation depan kawan sekelas, public speaking, story telling, nasyid, masuk kuiz peringkat sekolah/daerah, masuk kejohanan sukan. Tapi semua yang aku sebut tu aku buat. Walaupun fobia berhadapan dengan orang ramai, dengan tangan freeze, shaking, suara vibrate, jantung laju tapi once aku start dia slowly ease. Yang ni aku rasa ramai macam ni. Cuma sekarang ni aku kena start join tournament. Dan aku tengah find out the strength nak overcome fobia aku.

Above all that tak boleh lawan fobia aku dengan episiotomi. Cukup la dengan apa yang aku sementara waktu ni. Tapi kalau ditakdirkan Allah bertambah tu, aku terima.

Nak tau how worst korang punya fobia, korang boleh refer sini.

1 comment:

Puan Eka said...

eh berwajah baru. hehehe

eka dulu fobia tido dalam gelap. rasa lemas. Skang ni, tak boleh plak.kene gelap baru lelap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...