Nuffnang ads

Wednesday, June 29, 2011

Hati Si Anak Kecil

Sabtu lepas  (25/6/2011)
Aku bawa anak aku ke pasar tani di Rembau. 
Saje nak jalan2. Asal hujung minggu memang aku balik rumah mak aku.
Hari tu jugak aku still demam lagi. Suara memang takde tapi gatal nak berjalan gak

Takde beli apa2 pun cuma tudung nak pergi kerja dan makanan sikit.
Tengah2 nak jalan ke kereta balik adalah sepasang OKU ni. 
Common la tempat2 macam tu kan. Jual tisu bukak ayat2 Al-Quran.
Aku tak pesimis. Dan aku rasa tak perlu lah aku nak condemn apa2 kat sini.

Cuma yang buat aku tersentuh. Anak aku yang berusia 2 tahun.
Boleh tercegat tengok diorang. Puas aku panggil nak gerak ke kereta.
Tapi dia berdiri merenung ke arah pasangan tu.

Tiba2 terdetik, kalau anak kecil pun dah ada perasan simpati or empati or apa2 la
Inikan aku yang dah dewasa...tak kan nak keraskan hati je...
Aku hulurkan anak aku beberapa not ringgit dan aku berikan pada anak aku...

You know what happened next? Dia pergi berjalan ke perempuan OKU tu dan hulurkan the notes I gave.
Akak tu nak bagi tisu kat dia tapi tak sempat sebab anak aku dah lari ke arah aku sambil toleh ke arah diorang.

Peristiwa tu betul2 beri kesan kepada aku.
He may be little... but he has a big heart...and so does his mind.

Ya Allah, please bless my kid wherever he goes and in whatever he does.
I love him with all my heart.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...