Nuffnang ads

Tuesday, July 19, 2011

Walk till you drop

Aku cuti semalam
Pengasuh anak cuti. So being a 'single parent' aku kena lah korbankan cuti aku lagi.
Jumaat lepas parents aku jemput cam biasa balik ke kampung halaman (lah sangat..jauh x sampai berpuluh batu)
Ahad ok lagi...pakai kete mak.
Isnin pun mak tinggalkan kereta. Kot aku nak ke mana. But end up aku buat kerja gila.
Park kereta mak kat library. Then aku berjalan ke bus stop.
Anak tinggal jap dengan adik aku.
Nampak bas. Terus naik. Fuh...lama dowh tak naik bas. I miss the feeling.
Bas sekarang dah ada air cond. Bukan cam bas yang aku naik dulu.
Basah ketiak. Muka berminyak toksah cakap.
Lalu, komuter stesen baru...depan tu jambatan. Aku tekan loceng.
Turun, dan bermula lah aku menapak.
Oh, botol air memang aku dah siap dalam handbag. Perjalanan ni memang dirancang out of sudden.
Kalau mak abah aku tau bising gak. Sorang2. Mak dara lagi tu.
Muahahaha.
Aku menapak lebih kurang 2++ km kot. Ala, dalam 20 minit berjalan dari jambatan tu ke rumah aku.
Berpeluh? Semestinya. Kol 10.45 pg aku start menapak. Kol 11.03 pg aku sampai rumah.

Apa aku rasa?
Puas! Happy sebab aku masih mampu berjalan. And I miss waktu bercinta dulu yang sangup meredah berkilo2meter berjalan bersama tersayang.
Sweet lah aku rasa.

Masa tu baru tau tahap kesabaran dan perangai sebenar macam mana....
Aku suka sangat dapat spend masa berjalan, travel pakai public transport (walaupun it's sucks!)
We will learn about life and others hardship.

Selagi nyawa dikandung badan...I will walk till I drop...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...