Nuffnang ads

Tuesday, October 25, 2011

Jemput bekas kekasih di hari perkahwinan?

Aku pernah terbaca somewhere w'hen it's over it's already over. Which part of over that you don't understand?'.
Hari tu aku pergi wedding kawan aku. Consider one of my best buddy masa sekolah agama dulu. Aku ni boleh dikatakan pendengar yang setia. Cuma bila dengan soul partner aku ni aku kurang nak mendengar rintihan dia. Sewel aku nih. Kawan aku ni selalu cerita la yang dia minat dengan budak ni. She's so into him, admire him secretly. 

Budak lelaki tu masih berkawan dengan dia macam biasa sebab diorang satu kelas. Aku kelas sebelah dengan cerita puppy love-playing hard to get nya. Aku tak tahu lah perasaan lelaki tu macam mana sebab daripada fizikalnya dia ni memang macam no response at all. Bukan pada kawan aku sahaja. Tapi kat semua orang. Nak kata ignorant tak juga. Muka tembok ye juga. Dan yang paling tak tahannya naik form 4 aku masuk mrsm dia pun follow juga sama mrsm dengan aku kat ulu perak sana. Dekat situ kawan aku dah lost contact sampai masuk U. Dengar cerita lelaki tu kat Shah Alam gak. Ada la sekali dua aku ternampak dia. 

Aku lepas masuk U jarang contact dengan kawan-kawan sekolah agama ni. Kalau ada gathering aku tengok kat friendster je la. Dapat tahu yang both them still intact. Oklah. Aku harap ada kesudahan yang bagus untuk diorang. Sebab aku tau sangat perasaan kawan aku ni pada budak tu. She's so soft inside out unlike me nampak cam lembut kat luar but very the stone headed. Tapi masa wedding aku dia datang dengan boyfriend lain. So I ask her what about him? Dia cam biasa 'entahlah xana'. Ok......

Then, last Saturday, aku pula attend her wedding. She's not marrying the boy yang teman dia  masa wedding dia haritu. Dan lelaki yang dia kahwin tu juga bukanlah kawan lelaki satu sekolah tu juga. Aku agak sedih untuk dia juga sebab ye la both are my friends. So of course aku nak tengok both them together tapi masing-masing macam simpan perasaan. Maybe, itu jodoh terbaik untuk dia. So masa tengah lepak nak tunggu pengantin berarak masuk, aku pun dah abis makan. Satu table tu penuh member satu sekolah agama dulu. And entah bila masa budak lelaki tu duduk depan aku satu round table yang sama. Oh, no way! Awkward feeling.....aku pulak yang sibuk ek. Sure la rasa kekok. And from what I know ( aku call kawan aku tu 2 days after her wedding tu nak apoloy pasal tak sempat jumpa) and I told her, budak lelaki tu ada juga. She said, oo yeah? Tak jumpa pun dia...dah balik kot...

How could you attend you ex gf/bf wedding?
Aku pernah melalui situasi yang sama. Last. I went to my best/ex bf wedding. Dengan dia memang no hard feeling la sebab he used to be my bestie dulu masa sekolah. Tapi kejanggalan tu still ada. Sampai sekarang kalau ada reunion, susah nak berborak cam biasa balik. Pada aku kawan baik biarlah kekal kawan baik. Aku pergi wedding dia pun aku balik awal. Entahlah. Tak tunggu pun sampai pengantin sampai. Aku rasa cam tak patut je aku pergi macam dia yang tak datang wedding aku. Baru-baru ni kat FB, dia boleh ajak tengok wife dia bila wife dia dah bersalin nanti. Kalau korang di situasi aku, can you handle it? 

Apa yang my 1st ex bf buat adalah yang terbaik. Not attending my wedding nor my friends' wedding. Supaya tak bertembung dengan aku. Sebab aku tak tahu apa yang akan aku buat kalau berdepan dengan dia. Sebab start tahun 2004 we were apart memang aku tak pernah terserempak dengan dia di mana-mana. Play safe. When it's over, it's really over.

304972_261555703878228_199674496733016_857481_2092963567_n_large


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...