Nuffnang ads

Friday, September 24, 2010

Hariz demam pulak

Semuanya bermula pada rabu malam tu.
Tetiba rasa badan dia panas lain macam je.
Dah sudah. Betul firasat ku . Dia demam. Batuk takde. Selesema pun takde.
Buka baju dan mandikan dia jugak. Sebab panas sangat badannya.
Menggigil-gigil dia kena air. Ikut hati aku sendiri tak sanggup tengok bibir dia tergetap-getap(betul ke?) tahan sejuk. Tapi, aku mesti kuat. Takleh tunjuk aku ibu yang lemah. Pakaikan baju yang tebal sementara. Nak bagi dia ubat guna syringe. Memang dia menjerit taknak. But i can't say i'm sorry! Kalau tak nanti dia blame aku. So aku cakap hariz nak kuat kena makan ubat, ok. Adeh!!!Dalam hati siapalah yang tahu dengar anak yang manja menangis merintih-rintih. Tak sanggup mak!
Esoknya aku sms boss cakap aku EL. Anak lagi penting k. Boss pun reply ok je. Ghopenye die pon dok EL.
Seharian semalam Hariz dok clinging ngan aku xnak berenggang. Bila tido aku letak bawah kat tilam sekejap je dia bangun merengek cari aku. Pergilah angkat dia balik. Dodoikan dia. Satu je Hariz ni kalau sakit je, mesti taknak makan apa-apa. Nak susu badan je. Ok la tu. Merapatkan lagi hubungan aku dan dia. Mudah-mudahan.
Bawa pergi klinik check anak tekak sahih la kerisauan aku ni. Anak tekak dia bengkak. Tu yang suhu dia tiba-tiba naik mencanak tu.
Ok la tu cerita semalam. Harini aku kerja. Dia dah ok. Malam semalam dia tido kat lengan mak, berpeluh-peluh which was a good sign. Good thing about Hariz, dia takkan demam lebih daripada 3 hari. Satu hari je dah kebah kalau aku yang jaga.
Teringat doktor pakar cakap kat aku pasal ni.
Tak salah kalau kita rujuk internet kan? Yang penting perlu la buat rujukan lanjut dan jumpa yang pakar gak kan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...