Nuffnang ads

Tuesday, May 31, 2011

Ciri- ciri Lelaki Idaman

Ini angan-angan aku dulu ler. Tapi dah ada yang sekarang ni nak buek camno kan. Terimalah seadanya...
Tapi, apa salahnya kalau si dia nak belajar pun kan? Tak salah...There's always room for improvement.

Lelaki yang memasak
Macam mana lelaki suka perempuan yang pandai masak, begitulah juga perempuan. Aku rasa kebanyakan perempuan sekarang bekerja. So apa salah sekali sekali lekai pulak masak kan? You look sweet in the kitchen pe. Dari dulu sampai sekarang aku suka Jamie ni. Aku dulu berangan gak nak jadi The Naked Chef...huhuhu...masak untuk laki and anak-anak sudah la kau xana. My husband? Boleh la takat nasi goreng merah menyala ngan sambal telur or telur kicap...

Lelaki yang baca buku / suka ke kedai buku
Aku cukup terangsang (huh?) dengan lelaki yang baca buku or kalau jumpa lelaki kat kedai buku esp. kat ruangan general interest. I mean macam tergugat sikit tengok eh, lelaki tu boleh baca buku kenapa aku tak boleh habiskan satu buku setahun (?). Bagi aku lelaki yang baca buku diorang ni tak ego dan sentiasa mencuba untuk memperbaiki diri and mostly they're romantics. Dah suka baca buku confirmla boleh tulis poem sikit2 dan karang ayat best2 dalam kad bday ke, anni ke kan? My husband suka membaca gak tapi kitorang baca genre yang berbeza. He's more into motivation but me more to love, rebel and biography. Agak  susah sebenarnya aku nak jumpa lelaki (Malay esp) yang suka baca buku or senang nak jumpa kat kedai buku. Nasib baik sang suami memahami dan dapat aku drag dia minat membaca dan bersetuju dengan idea aku nak buat mini library kat rumah. 

Lelaki yang melukis
Ok, not fair sebab aku suka lelaki buat apa yang aku suka. Tapi ko bayangkan you will spend the rest of your life together takkan takde benda pun yang korang share benda sama? Takkan nak jadi cam ayam ngan lembu dalam rumah tu kan? At least tak banyak, dapat satu benda yang korang suka buat bersama pun dah cukup. Aku suka lelaki yang boleh melukis sebab aku ni jenis kurang bercakap. Dulu2 masa aku still tak berkahwin, dengan melukis je dapat menenangkan hati aku. Ia macam terapi. Good therapy for me. Yang ni memang so-not-him. Tangan keras.

learn-to-play-guitar
Lelaki yang main gitar / piano
Korang pun mesti teruja kan kalau bf/suami korang mainkan lagu kat korang pastu nyanyikan kat telinga korang. So sweet kan? Aku pernah rasa la dulu masa study dulu kawan ngan budak2 Miri kenal dalam YM..Si Hafis dengan Roney ni...tah pe jadi kat Hafis aku tak tau. Roney last citer sambung study music kat UiTM Shah Alam. Diorang ni pernah la call aku sambil main guitar kat aku. Nyanyi lagu apa pun aku tak ingat. Paling aku ingat bila someone play Tears in Heaven Song masa day out kat Genting. Huhuhu. Cite lame...Most of the male yang aku kenal boleh main music ni are romantics type. Admit it Xana walaupun ko nampak garang tapi sendu di jiwa mu. Yang ni takdelah pada my other half. Nak suruh dia belajar perhaps susahlah. Taste music kitorang pun lain. So, simpan dalam hati je ler...

Lelaki yang boleh berkebun.
Oh, ini mungkin pengaruh daripada abah aku yang seorang petani (?). They look so tough, sweet in their own way. Orang yang suka berkebun ni i bet seorang pengemas juga. Just like my father. Pendapat aku gak, man who gardens juga boleh buat kerja2 berat macam construction. 

Kalau korang perasan semua ciri-ciri lelaki idaman aku dapat dikonklusikan di kalangan mereka2 yang ada sentuhan2 seni. Yup, I love arts. Maybe inherits from both mom and my father. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...