Nuffnang ads

Friday, May 20, 2011

Sampai bila...

Harga minyak akan disemak...akan disemak...Nak naik cakap je lah...

Harga gula akan naik?

Harga makanan tak pernah turun?
Yang ni aku musykil. Walaupun aku belajar basic je ekonomi. Aku tak pernah rasa kita short of bekalan2 makan melainkan pembekal yang saja nak sorok barang. Still I think the supply mencukupi dengan demand. Then why...oh why...harga tak boleh nak turun?

Harga hartanah makin mahal? Abis orang yang kerja cabuk2 je termasuk la aku ni memang bermimpi je la nak berumah.

Harga bil api dan air nak naik? Aku terkejut bila bil air aku dok 2 orang je dengan anak sampai RM40.00. Wth? 6-6 memang aku takde rumah melainkan weekends tu pun jarang sebab aku selalu ke rumah mak aku. I hate privatization.

Kos perubatan kena bayar? I still think it should be free. Dan tak patut wujud hospital2 klinik2 swasta.

Rakyat perlu berhutang? Dengan harga kereta yang mahal nak mam, rumah lagi, anak demam lagi...tu baru sakit biasa...belum yang kena operate bagai...no money no talks..go die slowly..huhu...

Yang miskin terus miskin?

Yang kaya terus kaya? Aku rasa patutnya service charge patut mahal lah. Mana2 caj untuk servis macam makan (kat restoran mahal2 should raise, cukai2 nak masuk ke Malaysia ni pun patut dinaikkan, so tak payah la ko asyik nak menggebang pasal penyeludupan minyak...)

Entahlah...kenapalah aku dilahirkan di sini?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...