Nuffnang ads

Thursday, August 26, 2010

Game pertama yang korang pernah main?


Ni la game computer yang pertama aku main versi DOS punya. Prince of Persia DOS. Pic yg atas skali tu ye.

Lama dah tu. Time tu aku ingat dala aku darjah 2 kot. Windows 3.1 kalau tak silap aku.

Poksu aku bawa balik dari UK dan dia duduk dengan family aku dapat la aku godek-godek sikit komputer dia.

Windows tu kena guna user prompt tu uuu…yang masuk c:\ orang panggil c-prompt ker pet ah…aku pun tak hingat sangat.

Game ni aku sangkut sampai level 4 je seingat aku. Time ni sape yang ade komputer confirm la beragak-agak main game ni.

Ingat lagi masa pindah quarters dekat klinik mak aku kije, ada abang kepada kawan aku ni..abang dia kembar dan hensem tapi sekarang da kawen k..

Berlumba-lumba sape dapat reached final dulu. Diorang la Berjaya…aku terkontang kanting kat level 4 tu sebab ngeri si prince tu dok jatuh dalam lubang ada pisau-pisau tajam tu lalu tikam dia sebab tak lepas lompat ke tebing satu lagi..blood is everywhere tu yg setiap kali dia terjatuh or tertikam aku jerit depan pc. Tu yang mak pak aku hangen skit tu kalau bab aku main game. Hahah…game-game lain aku tak minat cam Mario ke bricks ke..tak best..aku suka game yang ada strategi…

Maybe sekarang nak try main travians pulak…(tak sedar diri la tuh…ada mulut nak kena beri makan k, kot ko main game leh sekejap2 takpe, bab2 best or tetiba kalah mau menempek depan pc tu)

Tu la cerita first game aku. Korang lak cam mane?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...