Nuffnang ads

Tuesday, September 13, 2011

Angka 26

bersamaan jumlah tulang yang terdapat pada bahagian kaki (ankle and foot) bagi manusia normal.
bersamaan nombor atom bagi besi(iron)

bagi aku untuk tahun 2011 ni.
I am 26 already.
Teringat kata2 seorang seorang tua di kaca tv.
Jangan ditanya apa negara telah buat pada anda tetapi tanya apa yang anda buat untuk negara.

Tak payah sentuh negara la bai.
Tanya apa yang dah buat untuk diri sendiri sudah.
Apa benda yang aku buat yang boleh jadi kebanggaan aku?

Aku mungkin beruntung.
Dapat sekolah bagus macam MRSM Lenggong.
Completed my Diploma Sains Komputer from UiTM Shah Alam walaupun sangkut setahun
Tak berhutang dengan PTPTN sebab JPA taja.
Korang mesti pelik cammane aku ditaja padahal Calculus 2 pun sangkut sampai 2 sem.
Itupun nasib baik last chance tu aku lepas.
Statistik yang kacang tu pun kena repeat sekali but i managed to score 4.0 retake tu.

Aku rasa I am just a loser.
Still a loser sebab kerja pun still jadi kuli.
Ada dip pun tak guna.

Some might say we can't depend on luck.
But, I believe in luck.
Walaupun aku kantoi interview JPA untuk tajaan ke luar negara but aku still layak ditaja untuk belajar dalam negara. Tapi, aku akan lebih bangga kalau parents aku yang tanggung sebab I will appreciate more.
Tuduhlah apa korang nak cakap aku tak hargai duit kerajaan. Coz I believe korang pun sama macam aku.
You will appreciate more kalau parents yang fully support sebab diorang bertunggang langgang nak bayar duit pengajian yang puluhan ribu tu, kan?

And maybe it just my luck aku boleh completed dip tu.
I worked not so hard juga k.

26.
I have a small family with husband and son.
Maybe it just a number or a new start for me.
Who knows?



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...