Nuffnang ads

Thursday, September 15, 2011

Panggilan Hangit #2

Secebis kertas tu aku rampas.

"Korang ni agak-agakla. Aku tuan dia kan. Aku belum sempat baca korang dah tarik kan." Bengang aku. Dahlah, projek tidur terganggu. Lepas Isyak nak pergi prep lagi. I hate school dowh!

Sampai port tadi aku buka kertas yang dah naik lunyai tu. Diam tak terkata aku. Tak sangka aku dalam diam ada peminat. Aku tak lawa. Tak semulus Ayong. Bibir tak pink cam dia. Susah nak senyum. Cultural shock kot. Masuk sekolah agama sumpah susah gila nak tengok aku nak cakap dengan lelaki. Masa sekolah rendah lagilah. Pengawas daripada darjah tiga sampai enam. Siapa yang berani nak kacau aku. Itupun ada juga yang mengejar aku naik basikal sama-sama semata-mata nak cakap dengan aku. Menyampah tahu!

'  Dear Intan,


I may be invisible to you. But I wanted you to know that you are so close to my heart.
Honestly, I want to make you as my girlfriend. Intan,  I would love  to see you smile a lot (' v')

Nor friend not yet a foe.
Farouk. '

Invisible kau cakap? You are just in front of my eyes ler! You've got no balls ke nak cakap sendiri.
Dia duduk depan aku je dalam kelas. Yang peliknya budak kiri kanan dia semua pernah cakap dengan aku tapi dia tak pernah nak toleh ke belakang sikit pun. Sekarang baru aku faham.

Malam itu kelas persediaan malam. Kelas malam memang tak campur dengan lelaki. Sekolah agama la katakan. Tapi malam tu memang aku tak boleh nak fokus belajar. Aku asyik terfikir macam mana aku nak berhadapan dengan dia esok pagi. Apa patut aku cakap pada dia? No? Dia marah tak? Kalau yes...takut dia melompat happy nanti. Aku yang malu...

Ish...peninglah! Belum masanya lagi. Tahun depan nak PMR. Tahun ni dah lah aku turun kelas ketiga.
Lagipun ni kan sekolah agama. It's strictly forbidden hal-hal bercinta nanti. Kantol dengan Ketua Pelajar takpe lagi. Dengan ustaz? Ustazah? Pening...pening

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...