Nuffnang ads

Tuesday, June 29, 2010

Hariz is recovered

...from the diarrhea.Hari Isnin petang bawa Hariz pergi klinik kesihatan lagi petang lepas fetch dia dari rumah Mak Tok. Sebabnya Mak Tok cakap dia kerap poo poo dan muntah sekali. Tak nak makan. Susu sehari tu hanya 3 oz je. Tu yang aku risau. Bawa gak pergi klinik takut ada benda lain lak jadi. He is ok je. Doktor lawa nama dia Mia Elsa Dato' Majid...Siap ingat lagi. Nama doc2 yang rawat anak aku memang aku ingat. Kalau boleh phone number pun aku nak mintak.. Senang pape hal jadi dengan dia nanti aku ada expert nak dirujuk.

Tapi, takpe. Nanti adik aku ada leh refer ngan dia gak. Well, condition Hariz still lagi berak sangat2 cair. Cam kuah dal yang cair giler tu. Ngee...Aku pun cakaplah ngan doc tu sebabnya aku kesian tengok Hariz walaupun cenggitu semangat nak main and practise jalan2 dia tu sangat tinggi. So bila die terberak tu meleleh la kuar dari dispo dia. Bese aku kat rumah pakai CD. Disebabkan tak larat mikir nak membasuh nanti so aku pun pakai la dispo. Bese Hariz amik masa almost a week untuk digest like normal balik.

So, doc ni suggest la aku untuk try Smecta. Which is senang citer nak bagi keraskan sikit ape yang kluar tu. So takdela meleleh2 kluar dari tepi diaper tu. Kesian die... Dalam tido pon kol 2-3 pagi and aku terbau something 'nice' sure aku angkat gak die pergi toilet even dia nangis2. Da banyak camtu takkan still nak pakai wet tissue?? Sejak Hariz amik solid food da aku da bawak cebok kt bilik air... Meraung pun meraung la ko. Yang penting...hygiene kamu ummi kena jaga k.

Sekian.

2 comments:

Humaira Salahudin said...

ciannye Hariz....
makcik pun berak cair gak coz mkn byk durian..
HAHAHAHAH~

Xana Razak said...

mengong makcik ni
cair cam durian
leh wat bubur durian tuh...cecah roti SEDAP!
hariz nye cam kuah dal ..skrg da pekat skit siap kuar cam daun kari lg...leh cecah ngn roti canai segera...
muahahahaha
fb da kena blog kt ofis k fyi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...