Nuffnang ads

Friday, July 23, 2010

Bila kawan pinjam duit


Adalah seorang kawan saya ni. Agak rapat dengan dia. Walaupun hanya berhubung melalui internet je sekarang tapi kami masih rapat. Baru-baru ni dia mintak tolong saya. Nak pinjam sesuatu.. Sebab anak nak masuk belajar. Bab-bab pendidikan ni memang saya agak cepat kasihan. Lagipun dia hanya mintak tempoh seminggu je. It's quite amount for someone yang gaji kecik macam saya. Tak tau kenapa tapi saya boleh percayakan dia. Hurmmm...ada pakai pape ke? Tapi xpela...die ada bagi saya contact orang2 yang sepatutnya kalau2 apa2 jadi kat dia. So nanti since dia cakap pinjam means hutang so saya kena la tuntut kan? Bukan la kata saya kedekut...tapi kalau saya hidup senang lenang aset melambak takpe. Saya halalkan je. Tapi keadaan semasa tak memampukan saya berbuat demikian. So harap dia faham yang saya hanya meminjamkan sahaja.


Kenapa la nak besar2kan isu ni kan? bukan apa..dulu saya pernah tersilap. bagi pinjam pada orang yang saya sangka die ikhlas menyayangi saya (confirm2 ex boy kan) rupanye die lesap bersama orang lain...takpela...tapi saya da niat pinjamkan die kan...so x salah saya tuntut in hereafter kan?


To you friend, i trust u...and please don't take my trust in you for granted...
Hari ni hari awak susah esok lusa mane tau hari saya yang mendung pulak kan?
Boleh lah payungkan saya pulak k

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...