Nuffnang ads

Wednesday, April 20, 2011

Benda yang aku rindu nak buat

Aku rasa hidup aku sekarang flat je. Pagi-pagi buta pergi kerja then petang nak maghrib sampai rumah. Balik rumah siapkan dinner sekali dengan makanan untuk anak esok. Siapkan diaper bag dia. Then 9.30 sharp aku masuk tido. TV aku hanya tengok hari Isnin @ntv7 cerita Bones. Selasa kadang2 kalau rajin. Hari lain kecuali hari minggu layan dvd Barney atau Elmo anak aku. Dull kan? I hate routine. Tapi apa nak buat. Sebab ini adalah dasar yang dah ada kat negara ni. Aku tak kerja aku tak leh nak support family. Nak buat kerja lain aku takut aku tak terlarat. Ye..aku agak takut nak keluar daripada comfort zone tapi sekarang aku try nak cari back up plan yang sesuai dengan sebab aku tak boleh bayangkan diri aku dengan buat kerja yang bosan ni selama hampir 30 tahun. Mau kematu punggung aku.

Aku rindu masa-masa dulu. Aku cukup happy. No wonder sekarang aku stress sampai rasa nak cut myself...How i wish aku berani cut myself into pieces. Ha ha ha. Mental disorder? Yup...

  1. Aku rindu nak melukis/menconteng. Dulu aku pantang jumpa kertas. Aku mesti nak doodling scribling. Pantang. Biasa kat kedai buku aku akan cari sketchbook/kertas lukisan yang cun2 cover dia. Aku tak ingat mane aku letak semua sketchbook aku sebab kemas rumah mak aku untuk kahwen pastu x pasti mane adik aku letakbox khazanah aku. Aku rasa sekarang tangan pun dah keras. Aku rindu nak lukis gambar2 tumbuh2tumbuhan. 
  2. Kumpul poems. Aku nak karang poems memang agak cranky skit. But I love reading and collecting poems, quotes wise words and nice lyrics.
  3. Write diary. Aku ada beberapa diaries. Start daripada aku sekolah menengah. Dan aku suka kumpul diari yang comel2. Dah nama perempuan kan...Last update diari aku 2009 kot
  4. I LOVE collecting POSTCARDS! Tapi sekarang susah nak cari postcard yang comel2. Dulu aku ada pen-pal kat Ireland. Dia suka kirimkan postcard yang comel gambar cartoon which is hard to get kat Msia ni. Sekarang ni..huhu..aku rasa nak try buat sendiri la postcard. Hehehe... 

 Those are the things that I love to do..dulu la. Cuma sekarang aku rasa longing sangat nak buat benda-benda tu semua. I need something to make me happy. I am so stressful these days.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...