Nuffnang ads

Friday, April 29, 2011

Petua hilangkan bau busuk pada kasut

     
Pic googled.


Sebagai isteri dan ibu kepada anak lelaki aku agak tension dengan bau kasut. Bukan kasut diorang je termasuk la kaki aku ni. Kerja kat ofis kan...Pakai kasut bertutup. Lagi aaa..aku lak jenis tak suka pakai stoking. End up, kadang2 aku sendiri terbau kaki aku yang kuat berpeluh ni.

Korang tau kan bau busuk pada kasut sebab bakteria yang keluar sekali dengan peluh, kkita pijak tah mana-mana tah pastu terus sarung kasut...hasil campuran semua bendasing tu terjadilah bau yang cukup 'harum' tu....

Cara-cara terbaik menghilangkan bau busuk pada kasut / mematikan bakteria pada kasut ialah :


  1. Kumpulkan mana-mana kasut yang berbau tu
  2. Cari zipper plastic bag. Yang buat bungkus sandwiches tu. Takpun pakai beg plastik korang gi shopping tu pun. Tapi pastikan plastik tu tak bocor, lepas tu ikat ketat2.
  3. Pastu masukkan dalam ruang freezer kat peti ais korang tu. SEMALAMAN! Yang bahagian atas sekali / bawah sekali kat peti ais tu la...tempat simpan aiskrim tu.
Esoknya cuba korang bukak, amik balik tu confirm dah takde bau hapak tu...yang ada hanyalah bau ikan/ayam kalau korang tak lock plastic bag tu betul2. Bakteria tu dah mati sebab kena freeze...mati kebekuan. Tu yang dah takde bau. Kasut kulit pun boleh buat gak.

Selamat mencuba!

As a result....
Pic googled.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...