Nuffnang ads

Friday, April 29, 2011

Peminat-peminat not so mystery # 1

Nak kata aku ni cun sangat dulu tak la...
Pakai tudung pun senget2 dulu. Tapi maybe sebab sekolah pagi aku still pakai pinafore masa sekolah pagi.
Pastu sekolah petang je sebab kelas KAFA (Kelas Asas Fardhu Ain) je yang kena pakai tudung.

Masa darjah 4, (bulan puasa lak tu), kat kelas KAFA lagi...cam bese aku akan pergi ke kelas kawan aku untuk bergosip.
Habis waktu rehat lepas solat semua, aku pun masuk kelas balik. Beg aku masa tu cam beg yang orang buat shopping sekarang ni tapi jenis kain punya. Nak ambik buku tetiba jatuh satu kad raya.
Huh? Siapa yang berani tengok beg aku ni. Nasib xde barang berharga. Bulan puasa kan. Mane la nak bawak duit.

Aku pun bacalah kad tu. Oh nak wish selamat hari raya dan jemput raya ke rumah. Signed by huhu...dua orang sekali gus. Relax nya korang main share-share eh. Pastu siap cakap nak datang rumah aku lagi. Muslim dan Fitri. Hahahah...Masa ni bukan tergelak besar tapi tersipu-sipu malu ada gak orang yang nak ushar budak comot yang kurus kering cam aku ni.

Pastu aku ada la peminat yang boleh katakan psiko. Dia suka mengekor aku. Baik sekolah pagi mahupun sekolah petang. Sekolah petang tu aku bawak basikal. Kadang2 aku sorang pastu terus pergi mengaji rumah ustazah pulak. Tau2 dia ikut je belakang aku. Takut aku.

Benda paling gila...masa hari raya...aku duduk kuarters masa tu. Belakang tu klinik tempat mak aku kerja. 1 day masa tu hari bekerja tapi raya kan, sekolah pun cuti lah lagi. Aku ngan adik-adikku still berbaju tidur lagi. Tetiba dengar orang bagi salam ramai2. Rumah aku jenis kuarters lama kan...Kan pintu tu ada macam peeping hole tp bukan hole lagi dah taraf window kecik da. Aku pun tengok la. Mak aih....segerombolan budak lelaki sekolah aku datang nak beraya!

Aku suruh adik aku jawab mak takde. Yang adik aku ni taknak sebab tu kawan2 aku. Tingkap lak jenis cam tingkap kampung lak tu. Pagi2 mak aku dah bukak. Nak cover cane. Takkan aku nak sambut derang dengan baju2 tidur ni. Aku nampak budak psiko tu ade sekali. Tersengih2....

Last2 dengan muka tak malu aku kuar dengan baju2 tidur.
" Woit korang. Mak ayah aku takde. Yang ada semua perempuan je dalam rumah ni. Korang nak datang datang petang aa tunggu mak ayah aku balik!" Aku jerit.
Diorang cakap...ala nak datang raya je. Boleh aaa...Ngada2 la diorang ni.
Aku tak layan. Tutup pintu pastu aku jerit..."Korang pergi aa raya rumah orang lain dulu. Petang karang datang aaa...Lagipun aku takde duit nak bagi korang duit raya"
Suara mana tah..."ala xana, kitorang nak makan kuih raya je lah. Nak teman si 'toot' ni raya rumah ko"
Malas aku nak jawab...aku senyap jer.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...