Nuffnang ads

Friday, April 29, 2011

Macam ayam dengan itik

Skop kerja aku kena deal dengan masyarakat satu Malaysia termasuk la Sabah Sarawak.
Aku ada masalah pendengaran sikit.

So whenever the Borneo people are calling me my reaction would be...' aaa...would you please speak louder', 'excuse me sir, i can't hear you'....thus why i hate dealing with people.
Tak dengar tu satu hal. Bahasa juga satu hal.

Kadang-kadang orang yang belah timur or utara call aku pun aku tak faham bila diorang gunakan accent diorang.
Huhuhu...nasib aku lah labu...aku sedar aku dealing with masyarakat majmuk dengan pelbagai bahasa.
Cuma aku rasa satu bahasa, satu accent tu perlu ada la ...semua ni takde kaitan dengan propa 1 Malaysia.
Aku cuma rasa sulit berdepan dengan pelanggan yang kurang memahami bahasa diorang.

Or should i work with the animals?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...