Nuffnang ads

Monday, April 18, 2011

Sakit Mental

The only antidote to mental suffering is physical pain.  -Karl Marx-


Semalam tiba di rumah lepas habiskan hari minggu kat rumah mertua, tetiba bukak pintu aku rasa sayu sangat.
Tak pasal-pasal aku nangis tak henti2. Turunkan anak daripada kereta. Angkat baju kat jemuran yang dah tiga hari tersidai. Last day husband aku yang sidai. Tiba2 aku rasa fragile sangat. Sabtu hari tu hantar dia balik training. Then, I have to wait for another 3 months for him to return. Hari tu hantar memang aku steady je tak nangis. Budget tough tapi sekarang depan pintu rumah, sayu sangat.

2 minggu yang singkat. Dia balik nak bersama denagn aku dan anak. Tapi ada juga onar aku buat. Sepatutnya aku gembirakan dia sebab dalam training dia berhempas pulas demi mencari nafkah untuk kami sekeluarga. Bukan aku tak merestui dia. Siapalah aku nak restui dia yang jadi ketua keluarga aku ni.

Jangan dibiarkan hati kekosongan nescaya akan ada unsur2 yang nak menyelinap masuk. Aku tak nafikan. Hampir aku mental disorder mangharungi kehidupan tanpa dia. Tanpa kawan2 rapat, tanpa keluarga...walaupun ada dan mereka bersedia membantu namun bukan jenis aku nak meminta pertolongan mereka selagi aku masih kudrat dan mampu buat sendiri. Be it sokongan dari segi fizikal ataupun mental. Tu kadang aku tend jadi buat sesuatu di luar fikiran bila dah naik gila simpan perasaan. Great manipulator? Liar? Jangan cakap...samai aku sendiri tak tau sama ada apa yang aku cakap tu jujur ke atau sekadar nak jaga perasaan.

All I need is just a physical pain. Beranak sekali lagi? Huhuhu...Tu dah termasuk mental suffer sekali. Maybe I should try to cut myself?

1 comment:

Puan Eka said...

sian akak..sabar k..kene kuat..tak lame dah tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...