Nuffnang ads

Wednesday, February 23, 2011

Antara pesan mak

" Berkawan biarlah berpada-pada, jangan terlalu baik, dan jangan sesekali bermusuh "
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiriJKEaxoaPzQrbCXzuDuqt-RIAskCs4_IFuvkBr9Mnlu-zReZL6NiyDvcKCKWNYXY0zMlz0xD8K9nQSbxfmXyWphwSLqotRVQtTm0EFbu1694J3Ifz-kxDTxNQQ7AN6N5vejXPqYR6_LX/s1600/friendsCartoon.jpg

Motif?
Bukan lah nak kata aku ada krisis dengan kawan aku, there is but...aku pun dah confront ngan kawan aku tu.
Bukanlah tak boleh baik...boleh...tapi kot sampai cemolot tu aku rasa hati-hatilah.

Ada ketika sikap kawan tu mungking menyinggung perasaan kita...aku akui aku jenis cam ni...tak boleh tengok kawan baik aku rapat dengan orang lain..but...aku ok je...at least aku luaskan bilangan kawan aku lagi...tak la dok berkepit ngan sorang tu je kan...

Apa aku nak cakap kat sini...bila seseorang kawan tu ye la...ada perangai kita yang dia tak berkenan...dan mungkin ada tercerita pada sesorang yang lain tentang perangai kita yang dia tak suka tu...dan kita dapat tau daripada sok sek orang lain...tapi tak perlu kita nak mencanang-canangkan sekampun/seofis/ waima di fb sekalipun keburukan kawan kita tu . Yelah...asal dulu korang baik giler...tidur sebantal, minum sestraw, mengumpat orang lain sesama..alih-alih sekarang hal dalam kain dia yang pernah dia cite pun kita nak hebohkan juga...

Aku ada lah beberapa kerat kawan baik. Nak kata baik sure korang tak caya sebab kitorang jarang-jarang jumpa..jsekurang-kurangnya jarak jauh tu buatkan kitorang still in touch lagi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...