Nuffnang ads

Friday, February 18, 2011

Masa bersama keluarga tak dapat dibeli dengan wang ringit

http://mohebban.burjalsaheb.com/wp-content/uploads/2009/07/dots-happy-family-cartoon.gif 
 Selamatkanlah rakyat-rakyat Bahrain yang ketika ini sedang bergolak menuntut keadilan. Selamatkan anak-anak kecil di sana.

Semalam, setelah agak lama tak menghadiri mana-mana motivasi diri, slot semalam sikit sebanyak menyedarkan aku bahawa hidup ini bukanlah semata-mata keran wang ringgit. Transformasi diri, nak ke tak nak...pokok pangkal semua bermula dari rumah. Masalah sosial sekarang punca pergolakan dari dalam rumah sendiri. Bukan nak menuding jari pada sesiapa. Aku punya anak. Aku bercakap juga bagi konteks diri aku agar tidak mengulangi kesilapan yang sama. Mungkin semasa di usia anak aku di dalam kandungan banyak benda yang aku alpa, sikit sebanyak aku terpaksa terima refleksinya daripada anak aku sendiri. Tapi aku masih punya waktu untuk memperbetulkannya.

Benar, anak yang baik terhasil daripada gabungan kedua ibu-bapa yang baik. Namun, ibu bapa yang kurang baik tidak semestinya tidak dapat menghasilkan zuriat yang baik jika dapat mengubah diri kepada lebih baik.
You'll bear the consequences if you ever commit sin.  Maybe not you, but to your inheritance.

Bila difikir balik, apalah gunanya wang ringgit tinggi menggunung jika masa aku pencen nanti aku keseorangan, Ada keluarga tapi masing-masing menjauhkan diri. You may pamper your kids with you wealth but without your love they are just in love with your wealth. No more. Once you've gone, they'll be slave to your wealth. And during that time, you will realize...not even a thousand bucks worth your time with your family.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...