Nuffnang ads

Wednesday, October 20, 2010

My dirty little secret (2)

Ini adalah petikan daripada buku Prundent Advice For Your Daughter. Advice no. 283.
Aku memang tak pandai berenang.
Tapi suka berpura-pura macam boleh berenang.
(Hoh, ko tipu kan? Merangkak je kat air laut tu. Mentang2lah air laut kat PD tu tak jernih so memang tak nampak la kaki ko tu.)
My husband selalu suruh belajar berenang. Siap dia tolong aku float lagi. Hoh..alasan aku yang paling lame...badan demok la mane boleh float...tapi aku tengok yang lagi besar dari aku relax je float kat pool. I will swim hanya di Laut Mati saje i told my husband.
Tapi, bila dah ada Hariz..aku berharap agar dia jadi perenang. Macam Phelps. Hoho...dirty little secret pasal my husband. He swim like a dog in the water...hahahah..He can swim tapi bila datang gilanya, dia buat la macam anjing berenang. It's cute actually.
Oh...pasal Hariz...masa dia 8 bulan dah pernah try masukkan dia dalam pool. Dia sangat suka mengalahkan orang yang dah boleh berjalan. (Budak2 tu semua nanges bila makpak nak masukkan diorang dalam air.)
Tapi yang buat aku cam fragile sikit bila, 'oh, poor son. your mommy can't really swim. so..sapo nak pi temankan ang ke pool nanti since daddy's gonna be very busy...as your mommy wants you to be like Phelps'

Hurmm...temankan kat kolam mandi kanak2 bolehla ye sayang...kolam dewasa idakle mak kamu ni.

Nota Kaki : Korang pandai berenang? Tak takut ek?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...