Nuffnang ads

Thursday, March 17, 2011

Kepada Mu jua akan kita kembali

Innalillahiwainnailaihirojiun...


Tadi layan FB jap. Ada member tagged kan satu directory yang kumpulkan contacts terdiri drpd kwn2 sekolah rendah aku. Dan last sekali aku terpandang satu nama..'Sedekah Al-Fatihah kepada arwah...'


Allahyarham Fitri bin Ibrahim.


Kenal dia masa dia mula pindah masuk ke sekolah aku masa kitorang darjah 4 (kot?)
Dia sepupu kepada member kelas aku gak.
Dia ni cheeky sikit....suka mengusik but comel...dengan badan sedikit gempal.
Know me yang consider pemalu nak cakap ngan lelaki tapi adalah yang aku bercakap jugak. Mostly about studies atau games atau comics. Aku rasa comics ngan games tu bagus untuk ketangkasan minda berfikir logik. Huhu...pendapat aku lar. Walaupun mak aku melarang keras aku baca komik, tapi aku tetap pinjam shin chan/dik cerdas kawan aku. Heheh...Dragon Balls pun aku layan. Penyiasat Remaja ngan conan sampai kat U aku layan lg. Games..u just name it..maybe aku pnah main. Sori ye mak... 


Oh back to the Arwah.
Memori aku ngan arwah masa sekolah rendah tu tak berapa byk sangat la. Banyak yang kena sakat ngan arwah jer. Tapi tah macam mana naik F4 aku kat MRSM di kawasan ulu perak dan arwah di MRSM Beseri. Kat MRSM kitorang ada satu sistem yang mana korang boleh hantar kad ucapan yang handmade dengan kawan korang yang berada di mana2 MRSM yang lain dalam Malaysia ni. Will send them in a bulk...pastu aku tatau processnye. Aku gunakan je. Nak dijadikan cerita aku terima la satu kad kaler ijau...(aku simpan lagi ni), banyak gak aku terima dari member aku kat terendak, jasin, taiping. hhuhuu...Tapi kad dari arwah ni special sket..sebabnya...KAD DIA PENUH DENGAN STAPLER SATU SURAT HALF A4 YANG LIPAT DUA....korang bayangkan kad yang suku a4 tu penuh distaplekannya...sampai luka tangan aku dibuatnya. nak buat troll kat aku...tapi  in the end knowing him yang memang suka kenakan orang memang menghiburkan hati. walaupun takde signature dia but i knew it's him. walau kau marah dia macam mane skalipun dengan troll  dia...dalam hati aku riang je ngan troll dia..dan aku mesti tersengih je cam kerang busuk sbb terkena...


Damailah kau di sana...


-Al-Fatihah-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...