Nuffnang ads

Thursday, March 31, 2011

Sentiasa di sisi anak ketika bermain

Aku baca kat metro tadi pasal anak mati dilanggar kereta jiran. Tetiba terkenangkan anak yang jauh di mata. Yang sedihnya mak dia ada gak dekat-dekat situ. Tambahan aku duduk rumah teres ni aku agak risau la dengan kereta lalu lalang depan rumah aku yang tak reti nak slow ni. Korang tak tau ke ni kawasan perumahan? Dan budak2 selalu gak main depan rumah sambil mak-mak bergosip. Aku biasa pick up anak then terus bawak masuk rumah dan terus kunci pagar semua. Lain lah balik rumah mak aku yang tanah lot. Itupun aku still risau kalau mak abah aku nak kuarkan kereta. Tapi kalau dah ajal walaupun kau aware macam mane pun tetap boleh jadikan? Tapi bagi aku, mencegah daripada terjadi lebih baik daripada menangis kemudian hari. Semoga perkara-perkara yang tidak diingini dijauhkan daripada keluarga kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...