Nuffnang ads

Wednesday, December 1, 2010

Adab orang belajar


 

Panduan bagi mereka yang baru bekerja/berpindah ke tempat baru bila diberikan senarai tugas tu mana-mana yang korang tak tahu please please la pergi jumpa orang yang lagi senior or tanya orang yang sebelum ni buat kerja tu. Jangan lah berat punggung sangat nak pergi ke tempat orang tu tanya…bukan susah pun. Ni aku tengok dok jerit/panggil nama nak tanya dari jauh/ call nak tanya padahal ko yang tak faham figure tu…figure yang mana pun aku tak boleh nak configure/bayangkan dengan dengan penerangan suara kau tu je..Apa la salahnya ko dating tempat aku ni tanya. Aku mula-mula masuk kerja pun hanya diberikan flowchat kerja/proses kerja aku je weh… yang lain2 aku gi tebal muka gi tanya. Tambah2 bila bos ko pun tak berapa nak mahir sangat kerja tu, besela bos kan keje mengarah je and sign sign sign jer …

Adab yang aku nak tekankan sangat-sangat;

SILA PERGI KE TEMPAT ORANG YANG LEBIH TAHU UNTUK TANYA MANA YANG KORANG TAK TAU K!

Janganlah jadi bongkak sangat nak suruh senior/orang yang lebih tau tu dating ngendeng2 kat kau nak tunjuk satu per satu…Da la slow pastu kejap kejap panggil kejap kejap panggil…

Why not, datang bersua muka tanya… I'm soo pissssssss offfff ler hari ni oh bukan hari ni tapi sejak aku diarah membahagikan tugas aku yang melambak tu sikit kat ko…

Tension tau tak!

Abang, orang nak berhenti kerja la!!!!!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...